A Charge como artefato cultural produtor de crítica social e o papel da escola em tempos de pandemia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46269/10221.588

Keywords:

School. Education. Remote Teaching. Cartoon. Learning.

Abstract

This article proposes a discussion about the role of the school, as an institution, organizer of the so-called formal knowledge. Alongside this, we established a dialogue between the crisis caused by the suspension of face-to-face classes due to the COVID-19 pandemic and the role of the school in the management of activities. With the need to introduce elements of Remote Education, we emphasize the challenges of providing technical support and at the same time respecting the pluralities of the students' way of life. From the critical analysis of the current scenario, through cartoons as cultural artifacts that produce social criticism, we sought to highlight the challenges faced by the school institution, as well as by students and educators with a focus on new adjustments and expectations about the future of the organization and education as a whole.

 

Author Biography

Angéli do Prado Casagrande, Escola Estadual de Ensino Médio Getúlio Vargas

Possui graduação em Ciências Biológicas Licenciatura pela UNIASSELVI (2010), especialização em Supervisão Escolar pela Faculdade São Luís (2017) e especialização em Educação Ambiental pela UNICID (2012). É professora efetiva da Rede Municipal de Ensino do Município de Fontoura Xavier - RS e vice-diretora da E.E.E.M. Getúlio Vargas (2019-2021), pertencente a Rede Estadual de Ensino do Rio Grande do Sul. Tem experiência como Coordenadora Pedagógica, bem como no campo de estudos da Supervisão Escolar e da Educação Ambiental.

 

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Published

2023-05-17